Dziś bardzo dużo wydawnictw proponuje szkolenia z social media.

10 grudnia, 2020 0 przez admin

Kiedy Facebook rozpoczynał swoją działalność, nikt z nas w najśmielszych snach nie mógł przeczuć jego niewyobrażalnego sukcesu. Dla typowego internauty stał się komunikatorem z rodziną oraz znajomymi natomiast dla zawodowych marketingowców narzędziem pracy. Dziś wiele wydawnictw proponuje kursy z social media. Na nich uczą się, że każdy szczegół w komunikacji jest bardzo ważny a także że w świecie globalnej sieci internet nie ma miejsca na błędy.

 

Kierowanie Facebook okazuje się być zawodem XIX wieku. W momencie gdy zastanowimy się troszkę szerzej nad hasłem social media, to szybko dojdziemy do wniosku, iż to twór “społeczny”. A przynajmniej posiadający taką otoczkę. Dlatego też kwestia komunikacji w marketingu musiała przejść pewne przeobrażenie. Firmy chcąc utrzymać zaangażowanie swoich fanów, zmuszone są do ciekawych zagadek, rankingów, głosowań czy innych przyciągających uwagę akcji. Warto pamiętać, że każda osoba posiadająca profil np. na Fb, ma złudne przekonanie, iż jest to jego prywatny obszar, w globalnej sieci internet. Nic bardziej mylnego, niemniej jednak zmusza to przedsiębiorstwa, do prowadzenia komunikacji bardziej osobliwie. Wydawanie postów w social media powinno mieć charakter personalny. Marka musi stworzyć własnego ambasadora, który będzie relacjonował wszystkie wydarzenia w firmie.

 

Zaangażowanie i pomysłowość nie może mieć granic. Facebook to miejsce gdzie każdy ciekawy pomysł na większą liczbę fanów a także dzielenie się wrażeniami może okazać się viralowy. Fotografię powinny różnić się od gamy kolorystycznej szablonu Facebooka. Dzięki temu udostępniane przez nas posty szybciej rzucą się innym w oczy w trakcie przeglądania dziesiątek postów. Wszystkie zasięgi są wykonywane przez algorytm, jaki wynagradza zdjęcia, na których są uśmiechnięci ludzie. Traktujmy social media jak naszą osobistą służbową przestrzeń. Kontaktujmy się przez niego z innymi markami. Dzielmy się komunikatami, oznaczajmy i sami komentujmy. Tylko w taki sposób szybko osiągniemy internetowo-społeczny sukces.

Czytaj dalej: wydawnictwo Chełm